21 лютого 2018 року Посольством Королівства Нідерландів було проведено IX Голландсько-український картопляний форум в рамках бізнес-програми Міжнародної спеціалізованої виставки «Фрукти. Овочі. Логістика».
Основною темою заходу стали питання перспектив і розвитку картоплепереробної галузі в Україні.
На форумі були присутні як ключові гравці картопляного бізнесу, так і представники уряду, що приймали участь в обговоренні актуальних питань сьогодення (Радник з питань сільського господарства Посольства Нідерландів Каролін Спаанс, Голова Держспоживслужби Володимир Лапа, представник Міністерства аграрної політики і продовольства Оксана Лопатко та інші).
Низку дійсно корисних тем було висвітлено на заході. Це і новий алгоритм підготовки господарств до експорту української картоплі та продуктів її переробки, який пояснив Чайковський Вадим (заступник головного фітосанітарного інспектора Держспоживслужби України), і результати дослідження сегменту професійного вирощування картоплі від Kleffmann Group Ukraine (аналітик маркетингового агентства Оксана Антонова), а також стратегія розвитку картопляної переробки й гармонізація європейсько-української нормативно-правової бази, яку забезпечить співпраця Української Асоціації Виробників Картоплі з Інститутом картоплярства НААН України.
До речі, останнє було закріплено Меморандумом, який підписали Президент УАВК Юрій Антропов та директор Інституту картоплярства Анатолій Бондарчук.
Не залишилось без уваги й виробництво товарної картоплі в різних регіонах України. Керівник проектів компанії «Агріко Україна» Віктор Різник розказав про структуру виробництва та урожайність картоплі в різних ґрунтово-кліматичних зонах України, її собівартість й особливості.
За словами фахівця біля 2% картоплі за площами і до 6-10% за об’ємом виробляється господарствами, які займаються професійним вирощуванням. У 2014 році біля 40% ринків збуту було втрачено. Ціна на товарну картоплю зараз доволі низька, виробники скаржаться на відсутність контрактів з торговельними мережами, переробними підприємствами, які могли б гарантувати певний рівень цін. Деякі виробники зменшують площі або навіть консервують бізнес. Минулого року щонайменше 5 господарств, які вирощували більше ніж 100 га картоплі законсервували виробництво, бо не змогли вигідно продати свій урожай. Проте виробники, які продають продукцію для картоплепереробних підприємств: чіпсового виробництва, крохмального, мають рентабельне виробництво на рівні 30-40%. Вимоги таких підприємств до якості набагато вищі.